Clearwater & villa dagje

3 mei 2022 - Lee County, Florida, Verenigde Staten

Hallo!

Daar zijn we weer met een nieuwe blog. Zondag 1 mei hadden we voor de zekerheid een wekker gezet. Uiteraard werden we net voor de wekker van 7.10 uur gewekt door Mathan en Ezra. Onze vroege vogels.

De avond van te voren had ik ervoor gezorgd dat alles ingepakt was wat we nodig hadden, zodat we op tijd konden vertrekken. Die avond heb ik ook de was van de hele week in die big ass wasmachine gestopt. Heerlijk dat je zoveel was in één keer kan draaien. Een geluksmomentje van een moeder, haha. Als we morgen vertrekken richting Kissimmee (Orlando), hebben we in ieder geval schone kleding. Wat wil een mens nog meer. Remi had de spa uitgeprobeerd, terwijl ik bezig was met het verzamelen van alle spullen voor de trip van de volgende dag en met het opvouwen en opruimen van de schone was. De taken in het huwelijk waren ouderwets verdeeld! ;-) Grapje hoor, want ik mag echt niet klagen! De spa kan heerlijk warm gezet worden en ook nog bubbelen. Tijdens het draaien van de tweede was (want je vindt toch nog her en der was en na een week mocht de zwemkleding ook wel eens goed gewassen worden) deden Remi en ik nog een aantal spelletjes Yathzee. Een spelletje dat altijd meegaat op vakantie. Thuis spelen we het vrijwel nooit, maar op vakanties zijn de potjes niet meer te tellen, haha. Toen de droger aangezet kon worden, zijn ook wij naar bed gegaan.

Jonah is degene die vrijwel altijd uitslaapt, dus om 7.40 uur hadden we die wakker gemaakt. Om even na 8.00 uur zaten we in de auto op weg naar Clearwater. Wederom had ik me weer vergist in de afstanden (en dus reistijd) hier. In Nederland rijd je in twee uur tijd naar de andere kant van het land en in Florida rijd je voor je gevoel één stad verder. Volgens Google Maps zouden we rond 10.30 uur aan moeten komen. Gelukkig hadden we verder geen last van files en ook geen afslagen gemist (uiteraard door mijn perfecte instructies ;-)), dus we waren er even voor 10.30 uur. Iedereen ging nog even naar de wc voor we om 10.50 uur de boot op gingen. Het zonnetje scheen heerlijk, dus de broodnodige zonnebrand was uiteraard gesmeerd. We vertrokken met de boot Little Toot. Een geweldige ervaring kan ik je zeggen. We voeren eerst rustig de haven uit en op het open water werd de snelheid opgevoerd. De mannen (en wij ook) vonden het geweldig. De twee captains gaven ons de opdracht onze dolfijnen-ogen goed open te zetten, want ze kunnen - zoals wilde dieren nu eenmaal doen - overal opduiken. Al gauw zagen we een eerste clubje dolfijnen. Wat zijn het toch prachtige dieren. Ze zwommen in een groepje van zes (ongeveer). Op een gegeven moment gaf de captain de opdracht om zoveel mogelijk achter op de boot te staan, omdat daar straks de meeste dolfijnen te zien zouden zijn. Ze hadden geen ongelijk! Zodra de boot het gas opendraaide, ontstonden er achter de boot enorme golven. Uit die golven sprongen om beurten meerdere dolfijnen. TE GEK!!!! Het bracht ook zoveel herinneringen terug aan de reis naar Australië 11 jaar geleden.. en de reden waarom ik de dolfijnen tattoo (around the world) op mijn arm heb staan. Het was echt zo'n gaaf gezicht om die dolfijnen zo blij (tenminste - dat denk ik) uit de golven te zien springen. De één nog hoger dan de ander. Remi heeft er een heel mooi filmpje van gemaakt dat je de perfecte indruk geeft van onze ervaring! Het was jammer dat het relatief kort duurde (maximaal 5 minuten), maar dat doen ze bewust om hun natuurlijke leefgebied niet te verstoren. Na deze te gekke ervaring hebben we verder van de boot af nog dolfijnen zien zwemmen. Mathan vroeg direct of we niet nog eens zo'n tocht konden maken. Ik kan niet wachten tot ik mijn vier mannen mee kan nemen naar Australië..... Sorry (schoon) pap en mam ;-). Tijdens de tocht kwamen we ook nog een piratenschip tegen. Onderweg terug naar de haven zagen we één huis staan tussen alle hotels. Daar zat nog een mooi verhaal aan vast, want er zijn meerdere vastgoedmannetjes die de grond maar al te graag willen kopen. Ze hebben de prijs meerdere malen verhoogd, maar de dame die daar woonde accepteerde dat niet. Iedereen heeft zijn huis op dat stuk eiland verkocht, behalve zij. Ze schijnen haar ook echt geterroriseerd te hebben. Zo sneu. Een aantal jaar geleden is zij overleden, maar tijdens de pesterijen heeft zij haar testament laten veranderen: het huis mag pas verkocht worden als de laatste persoon in de familie overleden is. Het komt er dus op neer dat de vastgoedmannetjes nog heel lang mogen wachten. Na vijf kwartier kwam onze ervaring met de little toot tot een einde.

Toen we de boot af mochten (waarna we nog een technisch niet heel erg goede maar wel leuke foto hebben gekocht), liepen we terug naar de auto. De bolderkar die we de vorige dag op Sanibel Island hadden gebruikt lag nog in de auto, dus we besloten deze mee te nemen richting het strand. We zijn eerst iets bij een tentje wat gaan eten. Na het eten zag Jonah een hele gave pet die hij graag wilde hebben, dus zijn zakgeld is er doorheen. Jonah en Mathan wilden daarna naar de grote luchtkussens die vlakbij het strand stonden, maar we zagen al snel dat daar voor betaald moest worden. Het is enorm warm hier en die luchtkussens staan vol in de zon... dus we vroegen ons af of het überhaupt fijn zou zijn om daar met je blote voeten op te springen. We zijn doorgelopen naar het strand. Echt een supermooie plek: wit zand en een azuurblauwe zee. We hebben daar ook een prachtige foto van. Mathan en Jonah wilden direct hun zwembroek aan. Hier waren de golven niet zo hoog, dus ze konden hier fijner spelen dan op het strand op Sanibel. Ezra pakte gelijk de zandspeeltjes uit de kar en ging heerlijk in het zand spelen. Na een uurtje zwemmen, spelen en zonnen vonden we het alle vijf wel weer mooi geweest. Het zand was met je blote voeten echt bloedheet, dus we waren blij dat we onder een kraantje onze voeten konden afspoelen.

Remi en ik twijfelden nog of we naar de outlet winkels in Tampa zouden gaan. 's Middags zou het weer namelijk gaan omslaan. 's Ochtends en begin van de middag heb je een strak blauwe lucht. Op een gegeven moment zie je wat meer witte wolken verschijnen die - voor je gevoel - ineens veranderen in donkere regenwolken. Heel bizar, maar het koelt dan wel lekker af. Een typisch tropisch klimaat, dus. Het was inmiddels een uur of 3 toen we naar de auto liepen en het zou een uur naar Tampa rijden zijn en vervolgens nog twee uur naar de villa. We besloten toch maar rechtstreeks naar de villa te rijden, want de jongens wilden nog graag zwemmen in het zwembad. Onderweg hadden Remi en ik nog zo'n heerlijke aardbeien milkshake gehaald. Wat ga ik die terug in Nederland missen (en misschien is dat maar goed ook, haha). Toen we bij de villa aankwamen, regenden het echt mega hard. De tien tellen die je nodig had om naar de deur te lopen, maakte je drijfnat. Mathan en Jonah trokken hun slippers en t-shirt uit en sprongen gelijk het zwembad in. Ezra ging bij het zwembad lekker spelen. Erin gaat ie niet, haha. Remi ging bij de Walmart nog wat dingetjes voor het avondeten halen en ik bleef bij de mannen. Toen Remi terug was, waren de twee oudsten al gebadderd en in pyjama. We hebben wat gegeten, Ezra gewassen en daarna mochten de mannen in bed nog eventjes op hun tablet terwijl wij de boel een beetje opruimden. Toen de mannen eenmaal in bed lagen, zijn we heerlijk de laatste vier afleveringen van La Casa de Papel gaan kijken. Rond middernacht besloten we dat het best lachen was om nog even het zwembad en de spa in te duiken. Eindelijk het zwembad voor onszelf ;-)

De volgende dag besloten we een chill villa dagje te houden. Sinds we zijn aangekomen in Florida hebben we elke dag één of meerdere dingen ondernomen. Aankomende week staan er op woensdag en vrijdag nog twee Disneydagen gepland en in Orlando zelf willen we ook nog het één ander doen, zoals naar een outlet store gaan. Een dagje even niks - het is tenslotte vakantie - was een relaxed idee. Om 10.00 uur kwam de eigenaar van de villa nog even langs na een berichtje van ons. Toen we naar bed gingen en nog even bij de jongens hadden gekeken, lag er onder Mathan zijn bed een enorme plas water! We hadden Mathan 's nachts verplaatst naar Jonah zijn bed die op zijn beurt later in de nacht begon te mopperen dat er zomaar iemand in 'zijn' bed lag waardoor Mathan wederom bij ons in bed lag. 's Ochtends leek het water wel redelijk al weggetrokken, maar vreemd was het wel. De eigenaar dacht zelf dat het door de grote hoeveelheid regen kwam. Gelukkig staat wat dat betreft dit huis niet in ons kikkerland. De ochtend was al rond 7.30 uur begonnen. Zelfs Jonah was al wakker, dus we hebben met elkaar ontbeten en de mannen wilden gauw daarna al zwemmen. Remi en ik hebben wat potjes Yathzee gedaan en lekker muziek geluisterd en gekletst. Tussendoor een chippie, wat lekkers en fruit. We kwamen de dag prima door. Remi is pannenkoeken gaan bakken en na het eten werd er uiteraard weer gezwommen. Dit keer begon het pas om 19.00 uur te regenen, maar ook dat kon het zwemplezier niet drukken! Gedurende de dag had ik iedereen via de app bedankt die ons een kaartje en/of een cadeautje hadden gestuurd of hadden gegeven voor onze bruiloft. We hebben echt zoveel kaarten ontvangen, super lief. Ik hoop maar dat ik niemand vergeten ben (en anders bij deze, hihi). Jonah is de dag na thuiskomst jarig, dus we hebben gelijk ook een aantal mensen een appje gestuurd wanneer we zijn 5e verjaardag vieren. Je kan het maar gedaan hebben.

Tijdens het schrijven van deze blog zijn alle drie de mannen gebadderd of gedouched. Ze gaan straks lekker slapen en dan hebben Remi en ik weer de avond voor onszelf. Morgen (dinsdag 4 mei) rijden we naar onze laatste bestemming van onze honeymoon: Kissimmee. We hebben de villa tot de 5e, dus het maakt niet uit hoe laat we hier vertrekken. Misschien dat we morgen naar LEGOLAND in Winter Haven willen, aangezien dat praktisch op de route ligt. Daar zijn we alleen nog niet helemaal overuit. We gaan straks dus bedenken wat ons plan wordt. Ook in Kissimmee hebben we een villa met vier slaapkamers én vier badkamers. Hier hebben we er 'maar' twee (waarvan we er één gebruiken), hahaha. Ik heb trouwens geen idee wat je met vier badkamers moet, maar het klinkt best tof, toch! Ook zijn er een aantal kamers ingericht in Disney stijl..... Super benieuwd! Ik zal wel weer een rondleiding doen ;-).

In de volgende blog neem ik jullie mee in onze avonturen in Kissimmee en natuurlijk voornamelijk in de magische avonturen in World Disney World Magical Kingdom! Daar zijn we in een wereld waar magie écht tot leven komt....

1. Sabrina:
    3 mei 2022
    Jaaaaaaa, Disney komt in de buurt!! Super leuk!
  2. Marijke Wiers:
    3 mei 2022
    Dolfijne verhalen! Ik zag ze springen ; )
    Super om te lezen.
    XX
  3. Jo&janny:
    3 mei 2022
    Mooi verhaal weer veel plezier verder 💗💗💗💗

Enne dit zinnetje

En dan niet zeuren als wij naar Friesland gaan verhuizen🤪
  4. Liesanne Erents:
    3 mei 2022
    Deze dolfijnentrip zullen de mannetjes nooit meer vergeten denk ik zo!
    Ga zo ook even het filmpje ervan bekijken. Blijf genieten lieverds 😘
    Tante Lies
  5. Marjon:
    5 mei 2022
    Ziet er super uit. Heel veel plezier met verdere reis!!!!
  6. Conny Brugmans:
    5 mei 2022
    Leuk om jullie belevenissen te kunnen volgen. Ben benieuwd hoe de mannen reageren als ze in Disney zijn. Veel plezier.