Miami

27 april 2022 - Islamorada, Florida, Verenigde Staten

Hi all!

Vanmorgen hebben we wederom heerlijk ontbeten in het Hyatt House Miami Airport Hotel. Verse jus d'orange voor Remi en mij. Jonah en Ezra zaten aan de appelsap en Mathan - zoals gewoonlijk - aan het water. De geroosterde broodjes vielen in de smaak. Vooral met de Nutella chocopasta erop! Fijn dat dat zo'n internationaal merk is ;-). Remi had nog een wafel gebakken die Mathan en ik heerlijk met honing hebben gegeten. De mannen hadden het koud, omdat de airco goed aanstaat. We besloten het laatste deel van ons ontbijt lekker buiten in het zonnetje te eten.

Oorspronkelijk was het plan om na het ontbijt de koffers in te pakken en richting de haven van Miami te gaan. Mathan en Jonah wilden alleen heel graag zwemmen, dus we hebben de plannen iets gewijzigd. De mannen hebben heerlijk gezwommen en er was ook nog een heuse heerlijk warme hottub. Remi had wel een beetje spijt dat hij zijn (nieuwe) zwembroek niet had aangetrokken, haha. Ondertussen heb ik alle koffers en backpacks weer ingepakt, zodat we na het zwemmen gelijk konden vertrekken.

Rond 11.15 uur zaten we in de auto richting de kust. Al snel zagen we de hoge gebouwen van Miami opduiken. Eenmaal aangekomen, hebben we de auto geparkeerd en zijn we op zoek gegaan naar een bedrijf die boottochten aanbiedt. Die was snel gevonden (en hoe verder je liep, hoe meer je ermee doodgegooid werd). We liepen door Bay Market. Een soort van winkelstraat langs de haven. Aan het einde van die straat konden we onze tickets voor de boottocht ophalen. We hadden toen nog een kwartiertje over, dus we besloten de mannen te trakteren op een ijsje. Het was wel een bijzonder ijsje, want het bestond uit allemaal kleine bolletjes ijs. Het gaf echt een rainbow effect en het was heerlijk zoet. Al gauw moesten we weer terug naar de boot, want de tocht zou bijna beginnen. De mannen waren in eerste instantie niet heel enthousiast over het idee om een boottocht te maken, maar eenmaal op de boot was het toch eventjes interessant. We zaten bovenop het dek en hadden tijdens de tour mooi uitzicht over de skyline van Miami. Tijdens het tochtje kregen we zowel in het Engels als in het Spaans te horen wat we allemaal om ons heen zagen. Het viel ons op dat er veel mensen in Miami Spaans spreken, maar daarnaast dus amper een woord Engels. Dat wordt toch een cursus Spaans volgen in de nabije toekomst. We kwamen langs veel grote huizen. De één was nog groter dan de ander. Zo hebben we onder andere het huis van de baas van Bacardi gezien en van allerlei bekende mensen, zoals onder andere Shakira (al heeft zij dat huis verkocht vanwege te weinig privacy, goh..), Rihanna, Will Smith, Frank Sinatra, P. Diddy, Jennifer Lopez en ook heel veel onbekende mensen met te veel geld. We kwamen ook langs een brug die voor veel films is gebruikt zoals voor de films van Fast & the Furious met Paul Walker. Hij heeft zo veel verteld, maar ik geloof dat we de helft niet meer weten, haha. Gelukkig hebben we geen verrassingslijken van Dexter Morgan in het water gezien (voor wie de serie Dexter kent die in Miami afspeelde). Jonah en Ezra vonden rollenbollen over het dek ook een goed idee. Ze hadden goed bekijks en ze waren verder niemand tot last (eerder vermaak), dus we lieten het maar zo. Inmiddels waren we al weer terug in de haven.

Na het boottochtje van 1,5 uur hebben we nog lekker wat gegeten. We hadden nog een Dino Experience gezien, maar we vonden zeventig dollar voor een half uurtje naar Dino beelden kijken wel een beetje te veel geld, dus we hebben even in het winkeltje gekeken (waar we ook gave foto's van de jongens in een dino bek hebben gemaakt). Vervolgens zijn we weer naar de auto gelopen om richting The Keys te gaan. Helaas konden we door de zwempartij van vanmorgen niet meer naar Miami Beach, dus dat hebben we even gelaten voor wat het was. Er was rond 16.00 uur al een aardige verkeersdrukte Miami uit helaas, dus de trip duurde wat langer dan we van te voren in ons hoofd hadden. Als we over vier dagen richting Fort Meyer rijden, zorg ik dat ze een tablet in hun hand hebben. Do we need to say more...

Om de reis even te onderbreken, besloten we bij de McDonald's even een ijsje te halen. Remi en ik hebben die aardbeien milkshake zó gemist! Wat is die lekker zeg, mjammm! Ook Mathan en Ezra vinden het erg lekker, haha. Jonah vond dat niet zo. Na onze milkshake gingen we verder op pad. In de verte zagen we grote grijze rookpluimen. De weg werd afgezet en we moesten een stukje omrijden. Ook dat kon er nog wel bij. Uiteindelijk kwamen we om 19.30 uur aan bij La Jolla Resort in Islamorada. Degene van de receptie zou een kwartier later weg zijn, dus we waren echt net op tijd. We werden heel vriendelijk en hartelijk ontvangen. We hebben hier een vrijstaande bungalow met direct uitzicht op het strand. Daar heb ik nu nog geen foto's van (van de bungalow zelf), maar de locatie is echt super. De mannen hebben nog even buiten op het strand gespeeld en in de hangmat gehangen (wat een kunst op zich is). Daarna onder de douche, nog heel even op de tablet en dan lekker naar dromenland. Jonah was al zelf in slaap gevallen (en dat voor een jongetje dat nooit moe is, haha). Mathan en Ezra sliepen 5min nadat de tablet uit was, maar dat mag ook wel om 21.15-21.30 uur. Vermoedelijk gaan wij niet veel later naar bed ;-).

Een selectie van de foto's van vandaag staan ook weer online! Morgen weer een nieuwe dag met nieuwe avonturen! We hebben nog geen concrete plannen. Dat is ook wel eens lekker.

1. Miranda Aggenbach:
    27 april 2022
    Leuk dat jullie die boottocht nog hebben kunnen maken! Gaaf hoor ;-)
  2. Jo&janny:
    27 april 2022
    Wat leuk zeg ,ziet er prachtig uit.
    Zullen we ff komen

Liefs pap&mam
  3. Marijke Wiers:
    Gaaf hoor!
  4. Tracey:
    28 april 2022
    Sounds like u are all having a blast, such an adventure for the boys, just awesome xxx.........